Dzień Bezpiecznego Internetu 

Dziewiątego lutego  w ramach obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu odbyły się warsztaty
z zakresu bezpieczeństwa cyfrowego w klasie Ib i Ic. Zajęcia dotyczyły zasad jakie dzieci powinny przestrzegać w sieci. Podkreślono informacje jakich nie wolno zamieszczać o sobie
w Internecie. Uczniowie przyswoili wiedzę na temat haseł, które wykorzystują w swoim codziennym życiu. Ich zadaniem było rozszyfrowanie i dopasowanie  do ich właścicieli
z sąsiedniej grupy. Uczniowie wykonywali zadanie na podstawie analizy pisma oraz  innych cech charakterystycznych. Tworzyli i charakteryzowali silne hasła na podstawie tytułów swoich ulubionych bajek i baśni. Zajęcia cieszyły się sporym zainteresowaniem ze strony uczniów.

Maciej Wyrzykowski

     Celem warsztatów, które odbyły się 28 stycznia  było zapoznanie uczniów klasy 8b ze zjawiskiem cyberprzemocy oraz uświadomienie im konsekwencji tego typu działań zarówno dla jej ofiar, jak i sprawców. W trakcie zajęć uczniowie poznali zasady bezpiecznego i kulturalnego korzystania z Internetu oraz sposoby reagowania w sytuacjach cyberprzemocy. Nastolatkowie podczas spotkania edukacyjnego zgłębili zalety i wady korzystania z Internetu oraz komputera, niebezpieczeństwa czyhające w Internecie (hejting, prześladowanie, wyśmiewanie, kradzież danych), zasady bezpiecznego korzystania z Internetu oraz dowiedzieli się jak zachowywać się w sieci, żeby nie stać się ofiarą, a także jak reagować i do kogo zwrócić się w sytuacji zagrożenia. Warsztaty zostały przeprowadzone przez p. Macieja Wyrzykowskiego. Uczestnicy czynnie brali udział w zajęciach. Młodzież była zainteresowana przedstawioną tematyką. Zajęcia zaowocowały przygotowaniem przez uczniów plakatu ilustrującego wady i zalety korzystania z Internetu.

Ekran telewizora lub komputera wprowadza bardzo często członków rodziny w „elektroniczną samotność”. Tzw. „uzależnienie ekranowe” polega na tym, że widz chętnie wchodzi w relacje z postaciami telewizyjnymi, czy bohaterami gier komputerowych, śledzi ich losy, martwi ich kłopotami – rezygnując z rzeczywistego spotkania, rozmowy i przyjaźni.

Uzależnienie od gier komputerowych

Dzieci są bardziej podatne na uzależnienie, ponieważ ich zdolność kontrolowania własnych zachowań jest jeszcze słaba. Następstwa nadużywania Internetu i gier komputerowych pojawiają się u nich szybciej i są bardziej destrukcyjne, bowiem organizm znajduje się w fazie intensywnego wzrostu, a osobowość nie jest jeszcze do końca ukształtowana.

Strona 1 z 3

Logowanie dla nauczycieli