Styczeń w świetlicy przy ul. Zimowej rozpoczęliśmy wspomnieniami dotyczącymi minionych Świąt Bożego Narodzenia. Dzieci podzieliły się wrażeniami, opowiedziały o wizycie św. Mikołaja i w jaki sposób spędziły wolny czas.

  Stało się to punktem wyjścia do rozmowy o tradycjach i różnicach w sposobie świętowania ze względu na religię i pochodzenie. Na prośbę uczennicy przeczytaliśmy fragment Biblii dotyczący powstania świata i porównaliśmy go z innymi podaniami i legendami. W ramach cyklu zajęć „Poezja dla dzieci” analizowaliśmy utwór Doroty Gellner „W karnawale” i wymienialiśmy polskie tradycje i zwyczaje dotyczące tego czasu w roku.

  Zrealizowaliśmy aż dwa zadania z ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Europa i ja” – nauczyliśmy się liczyć do dziesięciu oraz obejrzeliśmy samodzielnie stworzoną prezentację dotyczącą najciekawszych atrakcji turystycznych Szwecji. Witryna „Nauka w plecaku” zabrała nas na wirtualny spacer po Muzeum Nobla.

  Kolejne zajęcia z cyklu „Savoir-vivre dla dzieci” przybliżył nam, w jaki sposób mówić o nieobecnych, jak zachować się, gdy zostaliśmy zaproszeni na przyjęcie.

  Dzięki zajęciom „Proza dla dzieci” poznaliśmy aż cztery pozycje z serii książek „Biuro detektywistyczne Lassego i Mai” i wraz z głównymi bohaterami analizowaliśmy tropy i rozwiązywaliśmy zagadki. Poznaliśmy również przygody „Emila ze Smalandii” Astrid Lindgren – po raz pierwszy słuchaliśmy audiobooka i wskazywaliśmy różnice między tradycyjną książką a słuchowiskiem.

  Ponadto dzieci wzięły udział w świetlicowym „Turnieju językoznawczym”. Sprawdziły swoją wiedzę z języka polskiego – szeregowały wyrazy alfabetycznie, uzupełniały luki w tekście, budowały zdania z rozsypanek, łączyły w pary synonimy i antonimy.

  Koniec stycznia spędziliśmy omawiając i utrwalając prawidłowe nawyki dotyczące zdrowego trybu życia.

 

Strona 1 z 30

Logowanie dla nauczycieli