W co się bawić, aby nie było nudy, ale również aby ćwiczyć - paluszki, rączki, koncentrację i  pamięć :-)

  1. Robimy wiosenne drzewo (pomysł zaczerpnięty ze strony mojedziecikreatywnie.pl)

Zabawa plasteliną pobudza wyobraźnię !
Dziecko lepiąc różne kształty i postacie z plasteliny nie tylko ćwiczy swoje dłonie, ale także rozwija wyobraźnię i kreatywność. Uczy się myślenia przestrzennego, które jest bezpośrednio związane z umiejętnościami matematycznymi.

Rozwój obu półkul mózgowych !
Dziecko trzymając i ugniatając plastelinę rzadko używa tylko jednej rączki. Zwykle wykorzystuje do tego obie dłonie, a to powoduje współpracę obydwu półkul mózgowych. Lewa jest odpowiedzialna za logiczne myślenie i zdolności językowe, a prawa za wyobraźnię i emocje. Dzięki wspólnej pracy obydwu półkul, dziecko rozwija umiejętność szybszego przetwarzania informacji i ich łatwiejszego analizowania.

Rozwija zdolności manualne !
Lepienie usprawnia małe, często jeszcze nieskoordynowane rączki. Dziecko rozwinięte manualnie dobrze radzi sobie z wykonywaniem precyzyjnych zadań, takich jak: trzymanie łyżeczki i trafianie nią do buzi, przewlekanie guzików przez dziurkę, itd. aż do coraz bardziej złożonych działań.

Ćwiczenie logopedyczne !
Dodatkowym atutem ugniatania plasteliny przez dziecko są ćwiczenia logopedyczne ! Razem z ruchem rąk, w buzi rusza się język. W efekcie maluch wykonuje samoistne ćwiczenie logopedyczne, co pozwoli w przyszłości na uniknięcie lub skorygowanie ewentualnych wad wymowy.

 

Źródło: https://mojedziecikreatywnie.pl/2020/03/wiosenne-drzewko-z-rolki-i-plasteliny/?fbclid=IwAR35QiV28qoPUf68ZIzRVhvsRiu5HLwQBMGomg6Ac_U-hYOKFVBCrj6YXlo

 

  1. Kodowanie na papierze, czyli zaszyfrowany trening umysłowy.

 

Te logiczne łamigłówki są znane na całym świecie. W zależności od stopnia trudności, mogą je rozwiązywać dzieci w każdym wieku wyciągając z nich dla siebie wiele intelektualnych korzyści.

Kodowane obrazki rozwijają przede wszystkim procesy poznawcze: pamięć, uwagę, spostrzeganie, myślenie – umożliwiające dziecku zdobywanie wiedzy o otoczeniu i komunikowanie się z nim. Ćwiczą orientację przestrzenną, logiczne myślenie, umiejętność kojarzenia i wyciągania wniosków.

Do dzieła ! 

 

 

  

  1. Zwiedzamy ocean

 

Zabierzcie dzieci w podwodną podróż!
Na jakiej głębokości spotkać można pingwina? Albo niedźwiedzia polarnego?
A rekin?! - jak głęboko nurkuje?

Kopalnia wiedzy dla małych i dużych
Udanej zabawy 

 

https://neal.fun/deep-sea?fbclid=IwAR2eZDmBHm2pjy5pAwYv2pl9asdGAJYxDij4r-bAgeaAhqx0iRg1drmGydw

 

  

  1. Budujemy domki z kartonów


Czasy takie, że zapewne w niejednym polskim domu przybyło tekturowych kartonów...
Co można z nimi zrobić? Stworzyć coś wyjątkowego!
Zamki, domki , tunele - puśćcie wodze fantazji!

Wystarczy klej - kredki - szmatki - stare gazety - kawałki tapet

Miłej zabawy 

 

 

 

 

 

  1. Wszystkie ręce na pokład. Koordynacja i ćwiczenia manualne. Wszystko w jednym.
    Z dźwiękiem koniecznie 

 Źródło:

https://www.instagram.com/p/B5t4oFwDXCu/?fbclid=IwAR3tSST0iWgNJyhZMwy521q0sJ6PmM9KUWVbDyKpu1kMrnAhORnPLXQoBrg

 

 

(pomysł zaczerpnięty ze strony mojedziecikreatywnie.pl)

 

Przygotował :

Pedagog kl. 0-1

Aneta Bednarczyk-Oleba

W poprzednim tygodniu obchodziliśmy Światowy Dzień Zespołu Downa. Pomimo nadzwyczajnych warunków nauki zdalnej nasi uczniowie świętowali razem z całym światem. Ich sposobem na wyrażenie solidarności i pamięci były pomysłowe i kolorowe zdjęcia skarpetek. Pracę naszych uczniów zostaną zamieszczone pod koniec tego artykułu i w kolejnej jego części, ale najpierw kilka faktów...

Światowy Dzień Zespołu Downa to święto ustanowione w 2005 roku z inicjatywy Europejskiego Stowarzyszenia Zespołu Downa. Od 2012 roku patronat nad obchodami sprawuje Organizacja Narodów Zjednoczonych.

Co roku organizatorzy przygotowują szereg wydarzeń mających na celu promowanie praw osób z Zespołem Downa do pełnego uczestniczenia w życiu społecznym, tym razem ze szczególnym uwzględnieniem dostępu do opieki zdrowotnej i rehabilitacji.

 

Przyłączyć się do świętowania 21 marca można w bardzo różny sposób - zdalnie:

-śledząc profile akcji na Facebooku, Twitterze i YouTube;

-aktywnie: organizując wydarzenie w swojej okolicy i rejestrując je na stronie WDSD w odpowiedniej zakładce, wpisując nazwę, dodając zdjęcie i krótki opis;


W ten wyjątkowy dzień zachęcamy do założenia skarpetek – najlepiej trzech (bo przecież w zespole Downa są 3 chromosomy w 21 parze) i w różnych, wesołych kolorach! – zachęcają organizatorzy ŚDZD. Skarpetki mogą być w paski, w kropki, za kolano lub tuż przy kostce, mogą być z różnych, niepasujących do siebie par.
Jeśli jednak skarpetki to dla was za mało – załóżcie kolorowe ubrania. Kolory przewodnie ŚDZD to granatowy i czerwony.

Patrycja Dolińska


     Autyzm jest poważnym zaburzeniem rozwojowym. Oznacza to, że u dzieci nim dotkniętych obserwuje się objawy nieprawidłowego funkcjonowania we wszystkich obszarach rozwoju. Wiedza na temat autyzmu wśród społeczeństwa jest nadal niekompletna. Będąc pedagogami specjalnymi, pracującymi na co dzień w szkole, chciałybyśmy przyczynić się do poszerzenia wiedzy z tego zakresu. Niniejszy artykuł wyjaśnia mi.in. czym jest autyzm, przedstawia epidemiologię zaburzenia, przybliża pojęcie myślenia wizualnego w komunikacji z dzieckiem oraz opowiada o tym, w jaki sposób rodzice wychowują dziecko ze spektrum autyzmu a także traktuje o tym, jaki wpływ ma autyzmu na rodziców i rodzeństwo.

Strona 20 z 24

Logowanie dla nauczycieli