UCZEŃ DLA UCZNIA KOREPETYTOREM cd.

Wychodząc naprzeciw trudnościom oraz oczekiwaniom Uczniów, stworzyłyśmy projekt e-korepetycji: “Uczeń dla Ucznia Korepetytorem”. Skierowany jest on do Uczniów klas 4-8. Celem projektu jest wzajemne wsparcie Uczniów w obszarze zdobywania, utrwalania i powtarzania wiadomości z przedmiotów, które sprawiają im trudności. Ponadto jest on ukierunkowany na rozwijanie umiejętności: przekazywania wiedzy, współpracy, zaangażowania społecznego, komunikacji, a także budowanie relacji między uczniami oraz propagowanie wspólnej nauki. Dodatkowo zależało nam by stworzyć Uczniom możliwości zdobywania godzin w ramach Wolontariatu uczniowskiego, gdyż większość instytucji ze względu na pandemię zostało zamknięte.

Minęły zaledwie dwa miesiące współpracy między Uczniami, a już widzimy jak bardzo potrzebny był taki rodzaj wsparcia. Na pierwszym etapie zauważyłyśmy bardzo dużą chęć zaangażowania się w projekt ze strony tych Uczniów, którzy są chętni do udzielenia wsparcia i wcielenia się w role Korepetytorów. Równolegle pojawiło się wiele sygnałów od Uczniów, a także ich Rodziców, że taka pomoc w nauce jest bardzo potrzebna. Ze względu na pandemię korepetycje są udzielane w formie on-line za pośrednictwem platformy Teams.

Odwiedzanie Uczniów na zaplanowanych spotkaniach i słuchanie tego, w jaki sposób uczą się od siebie nawzajem, bardzo pozytywnie nas zaskoczyło. Prawie na każdym spotkaniu, Uczniowie poza bazowaniem na e-podrecznikach, korzystają z narzędzi on-line, które zostały dla nich przygotowane na platformie. Są to wszelkiego rodzaju quizy, zadania, filmy, notatki graficzne oraz mapy myśli. Uważają, że dzięki temu przekazywanie wiedzy jest bardziej efektywne. Ponadto sami wyszukują dodatkowe możliwości, które jeszcze bardziej ułatwiają im naukę. To ogromna przyjemność patrzeć, jak Uczniowie radzą sobie w trudnym dla nich czasie.

Pomimo, iż obecna sytuacja nie jest łatwa, a wręcz wymagająca od Uczniów bardzo dużej uwagi i umiejętności organizacji czasu, to potrafią zaangażować się w dodatkowe aktywności jakie proponujemy. Jedną z nich był ogólnopolski projekt społeczny #SkarpetkoweWyzwanie, który opisaliśmy na stronie internetowej naszej szkoły. Kolejną był Tydzień Wiedzy o Mózgu, podczas którego Uczniowie codziennie otrzymywali nowe wiadomości w postaci filmów, grafik i zadań, w obszarze neurodydaktyki. Cieszy nas to, że Uczniowie nadal wracają do tego wydarzenia, nie tylko rozwiązując kolejne zadania, lecz także chcą sięgać po dodatkową literaturę, aby pogłębiać zdobytą wiedzę. Najbardziej wzruszającym był udział Uczniów w aktywności związanej z udzieleniem odpowiedzi na pytanie: „Z jakim hasłem kojarzy Ci się udział w e-korepetycjach?”. Przemyślenia Uczniów i rozbudzona pytaniem dyskusja pokazały jak duże znaczenie społeczne ma udział w tym projekcie. Publikowane hasła stały się inspiracją do tego by stworzyć z nich grafikę.

Ufamy, że projekt będzie cieszył się zainteresowaniem nie tylko do końca roku szkolnego, ale również z kolejnych latach. Z ogromną wdzięcznością dla Uczniów za wzajemne wsparcie i kreatywność w sposobie współpracy.

 

Agnieszka Pietras, Iwona Krawczyk

Organizatorzy projektu

Logowanie dla nauczycieli